屋檐下,与铭同在!

Where the River Bends - Matthew Barber

音乐随身听:

【独立音乐】Where The River Bends - Matthew Barber

Matthew的曲风,介于indie pop和pop rock;他深情款款的弹唱,带有民谣和另类乡村的元素,旋律清新自然,舒缓动人。

Matthew Barber是来自于加拿大多伦多的创作型才子。1977年出生,1999年在大学时代自行发布第一张专辑《A Thousand Smiles An Hour》。2002年独立发行了一张具有突破意义的专辑《Means & Ends》。

《Where The River Bends》

Tell me what you think, tell me what you feel
告诉我你的想法 告诉我你的感觉
Is this thing a fake, or is it for real
这一切都是真的, 还是假的
Is it what you hoped for, what you dreamed
这是否是你所盼,所梦想的
Is it something strange, that you never seen
抑或只是,你未曾触碰过得陌生
Does it lift you up, closer to the light
它是否将你带向光明
Does it send you raging into the night
或是携你堕入黑夜

Where did it begin, will it ever end
开始的地方,即是终结
Where the sun sets and the river bends
那里旭日初升小河弯弯
Where the river bends, is a place I've been
我曾驻足小河湾
The water's not as blue, and the grass well it ain't so green
河水并非那般湛蓝,草地也并非碧绿
The current gets strong, it can pull you down
湍急的溪流,会将卷入其中
You gotta swim hard, if you want to turn around
要想逆流而上,你必须不辞辛苦
But i don't want to go there, baby not with you
可是没有你,我不想去那
I'm happy right here, now I got a love that's true
此时此刻我满足于,我所拥有的真爱
So let's stay awhile, and invite our friends
让我们享受片刻,邀请挚友
No one needs to go where the river bends
不用再踏入那小河湾
No No No
不不不
No No No
不不不
No No No
不不不
No No No
不不不
I don't want to go there, baby ever again
宝贝我再也不愿意去那里
I'm gonna be with you right here till the very end
我只想陪你在这里直到天荒地老
So let's stay forever and ever and ever amen
愿我们就在这里生生世世永不分离
No one needs to go where the river bends
不用再踏入那小河湾
No No No
不不不

评论
热度(56)

© Mr*GT | Powered by LOFTER